onsdag 27 augusti 2008

Leva och låta leva

Magnus Betnér "kommer ut" som bisexuell i tidningen QX, skvallrar Aftonbladet.

Vilken sexuell läggning folk har är förstås fullständigt ointressant - något Betnér själv också verkar tycka:

"Vuxna människor borde få leva som de vill. Så länge man inte skadar någon. Jag förstår inte hur samkönat äktenskap ens kan vara en fråga."

Så självklart att det egentligen inte borde behöva sägas. Det gäller förstås också incestuösa relationer och polyrelationer, eller hur Magnus?

5 kommentarer:

Anonym sa...

llllllllllllöjligt!

Anonym sa...

Gäller det val av berusningsmedel också, aktiv dödshjälp, prostitution också???
Troligen tänkte han inte så långt, eller har jag fel.

Hans Li Engnell sa...

Jag vet faktiskt inte hur pass frihetlig Magnus Betnér är i sådana frågor, men jag skulle GISSA att han inte är överdrivet liberal vad gäller droger i alla fall. Å andra sidan gillar han ju att provocera, så det kanske dyker upp något i en framtida show... :-)

Anonym sa...

"Så länge man inte skadar någon" poängterar han också kan jag påpeka för den som missat. Incest, prostitution och annat som faller under SKADLIGT hör därmed inte hemma i hans uttalande. Tack så mkt.

Hans Li Engnell sa...

Jag vet inte om det för Magnus Betnér precis som för mig handlar om under vilka förhållanden incest och prostitution sker för att avgöra om det är skadligt eller inte.